• Snabba leveranser
  • Eget lager
  • Öppet köp i 14 dagar

HÖSTREA | Upp till 80%

FAQ

Leveransfrågor

Hur kontaktar jag er kundtjänst?

Kundtjänst når du genom att antingen ringa till oss på 040-6288570 eller maila din fråga till [email protected]

Hur kan jag spåra min beställning?

När produkterna har skickats från vårt lager får du ett automatiskt meddelande från transportbolaget. Om du behöver komma i kontakt med transportören finner du aktuell kontaktinformation här >>

När kommer mitt paket?

Vår målsättning är att erbjuda så snabba leveranser som möjligt. Om inget annat anges på produktsidan det normalt sett mellan 2-10 arbetsdagar från det att du har gjort din beställning. Om samtliga produkter i din order är märkta med ”Kortast leveranstid” skickas produkterna ut inom 1-3 arbetsdagar.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Du har möjlighet att justera din beställning fram till när packningsprocessen påbörjas. När beställningen packas går det inte längre att genomföra några ändringar.

Vad gör jag om produkten är skadad vid leverans?

Notera skador på fraktsedeln med chauffören när du tar emot leveransen. Skador på varan och emballaget bör dokumenteras med foto för tydlighet. Kontrollera alltid varorna innan du bokar montör eller hantverkare.

Därefter, kontakta vår kundtjänst genom att svara på din orderbekräftelse och beskriv vad som har inträffat. Vi kommer då att assistera dig vidare med ditt ärende.

Levererar ni med inbärning och installation?

Vi erbjuder enbart leverans till port eller tomtgräns, och för tillfället erbjuder vi inte installation av produkterna.

Hur returnerar jag en produkt?

Du har full ångerrätt eller returrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit varan. Vid önskan om att ångra ditt köp, vänligen kontakta oss genom att svara på din orderbekräftelse eller skriva till oss på [email protected]

Returnerade varor måste vara oanvända och i originalförpackning för att en full återbetalning ska kunna genomföras. Eventuell returfrakt bekostas av dig som kund. Om varan är monterad eller använd, kommer en 20%ig prisnedsättning att göras vid återbetalningen. 

Smartklockor får endast kontrolleras - ej startas eller användas.

Observera att öppet köp inte gäller för reservdelar och specialbeställda varor.

Order- & beställningsfrågor

Vilka betalningsalternativ erbjuds?

Som kund kan du välja mellan följande betalsätt:

Swish
Pengarna dras direkt vid köpet.

Kort
Pengarna reserveras på ditt kort fram tills att produkterna skickats från vårt lager.
Faktura via Svea (14 dagar)
Fakturan aktiveras när produkterna lämnat vårt lager och du har sedan 14 dagar på dig att betala fakturan om beställningen är lagd som privatperson. För företagsbeställningar är betaltiden 30 dagar.

Leasing via Svea (endast företag)
I samarbete med Svea Bank AB erbjuder vi företagsleasing, en förmånlig långtidshyra där kostnaderna sprids över tiden. Svea Bank äger objektet medan kunden nyttjar det. Vid leasingens slut löses avtalet till ett förutbestämt restvärde. Leasing gäller endast för företag, medan privatpersoner rekommenderas delbetalning. Leasingavtalet kan förtidslösas, men äganderätten till objektet behålls av Svea Bank tills leasingen är fullständigt löst, vilket säkerställer trygg och stabil användning av det leasade objektet.

Förskottsbetalning (via bankgiro) 
Betalningsinstruktioner finns på din orderbekräftelse och din beställning hanteras när betalningen har kommit in till oss.  

Faktura förening
Fakturametoden för förening används när du gör en beställning för en förening. Det är viktigt att korrekta uppgifter för föreningen anges som faktureringsinformation. En manuell kreditkontroll genomförs, och fakturan skickas sedan som en PDF till den e-postadress som anges vid beställningen. Betaltiden på fakturan är 10 dagar från att ordern har skickats.

Hur gör jag en beställning?

För att göra en beställning hos oss måste du först välja de produkter du önskar och lägga dem i varukorgen. Vid kassan väljer du leveransmetod (hemleverans eller leverans till ombud). Därefter väljer du önskat betalsätt. När köpet är slutfört, kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Vänligen kontrollera även din skräppostmapp om meddelandet skulle hamna där.

Hur beställer jag som företag med faktura som betalsätt?

Om du önskar att göra en beställning som företag, ändrar du din status från privatperson till företagskund i kassan. Därefter väljer du Svea Checkout och den önskade betalningsmetoden. Under beställningsprocessen kommer du behöva legitimera dig med BankID, vilket endast görs för att identifiera den som genomför beställningen.

Finns det någon rabattkod jag kan använda?

Normalt sett tillämpar vi inte rabattkoder och har valt att lägga fokus på att erbjuda så låga priser som möjligt. Det kan dock hända att vi erbjuder rabattkoder t ex genom våra nyhetsbrev. Om du har en rabattkod kan du ange den i kassan innan du slutför din beställning.

Erbjuder ni fri frakt eller fri retur?

Frakt
För närvarande erbjuder vi ingen kostnadsfri frakt och strävar istället efter att hålla våra priser så låga som möjligt. 

Retur
En returkostnad tillkommer alltid. För aktuella returkostnader och returvillkor se här>>

Övrigt

Vilka fördelar finns det att skapa ett konto?

Genom att registrera ett konto sparas alla dina köp på en och samma plats, och du kan alltid få tillgång till ditt kvitto digitalt. När en leverans är på väg till dig, kan du enkelt se det aktuella spårningsnumret genom att logga in på ditt konto. 

Ibland kan vi även ha riktade kampanjer för våra medlemmar, och för att ta del av dessa erbjudanden krävs det att du är inloggad på ditt konto.

Snabba leveranser Välj mellan flera leveranssätt
Eget lager Stort lager, snabba leveranser
Öppet köp 14 dagars returrätt
Alltid säkra betalningar Få först, betala senare

Din kundvagn(0 st)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan